Videolar için ışıkları aç kapa eklentisi

video
Bu eklenti hepimizin işine yaryıcak güzel bir eklenti genellikle video paylaşımları yapan  siteler için kullanılabilir eklentimizin özelliği ışıkları aç kapa özelliğidir. siz video izlerken  videonun hemen üstünede bulunan  buttona tıkladığınızda sinema tarzında bir video izlenimi sunuyor.

Demosuna burdan baka bilirsiniz.

Demo

şablon kısmını açıp html düzenle diyip </head> kodunu buluyoruz aşağıdaki kodları üstüne yerleştiriyoruz
<script type='text/javascript'>
//<![CDATA[
$(document).ready(function(){
$("#darkness").css("height", $(document).height()).hide();
$(".lightSwitcher").click(function(){
$("#darkness").toggle();
if ($("#darkness").is(":hidden"))
$(this).html("isiklari Kapat").removeClass("turnedOff");
else
$(this).html("isiklari Ac").addClass("turnedOff");
});
});
//]]>
</script>

Tekrar şablonu genişleterek yine </head> kodunun üstüne aşağıdaki ajax kodunu ekliyices yanlız şunuda hatırlatalım sizin temanızda bu ajax kodu varsa bunu eklemenize gerek yok temanızda yoksa bunu ekliyorsunuz çünki sizin temanızdada varsa bunuda eklerseniz kodlar çakışma yapıyor eklenti çalışmıyabilir.
<script src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.10.2/jquery.min.js' type='text/javascript'/>

daha sonra yine şablondan bu sefer css kodlarımı eklices bu kodu bulup ]]></b:skin> hemen üstüne aşağıdaki kodları yerleştirelim
----------------------------------------------- */
#lightsVideo {
position:relative;
z-index:102;
}
#switch {
max-width:640px;
text-align:left;
position:relative;
height:25px;
display:block;
margin: 25px 0 0 60px;
}
.lightSwitcher {
position:absolute;
z-index:101;
background-image:url(https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhVNYTOI1FlM5oXT1ZbyB9_T-gVC2ve60h_A3sCfLiwBayt5-M33nJc2dXbAxZHfVzrW9BtAgKwVsog7blQYrpD1bV6BxtEyQfKpNQAVMepKaPfoyNnwhGStzZgOf_qJRxM5exaSDJPmoHV/s1600/lights-on.png);
background-repeat:no-repeat;
background-position:left;
padding: 0 0 0 20px;
outline:none;
text-decoration:none;
}
.lightSwitcher:hover {text-decoration:underline;}
.turnedOff {
color:#ffff00 !important;
background-image:url(https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhZzBOWB7-lV8C526zJrZKTwgnHIW5z3Uq-v_hRpUB4RM_fsXlbYPIHRZ8NdFnqOA0f_dZ9fXuDROfdXa4QpmhUXUrQul52Krp3sr_vC8Irgocv1g3FK9oJzwjTROGvXq_CB1w0d3vgMj32/s1600/lights-off.png);
}
#darkness {
background:#000;
opacity:0.8;
filter:alpha(opacity=80);
position:absolute;
left:0;
top:0;
width:100%;
z-index:100;
}
Yine aynı işlemle bu sefer </body> kodunu buluyoruz ve üstüne ekliyoruz
<div id="darkness"></div>
Son olarak aşağıdaki kodları ise konu ekliyiceğimiz zaman kodları konumuzu yazdıktan sonra html tıklayıp aşağıdaki kodları video ekliyiceğimiz zaman eklices
<center>
<div id="switch">
<a class="lightSwitcher" href="javascript:voidundefined0);">Turn off the lights</a></div>
<div id="lightsVideo">
...Buraya video'nun kodunu ekliyoruz...
</div>
</center>

17 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. ekliyoruz'da Işıkları geri açamıyorum. tam ''3'' kez denedim !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. javascript kodlarını yeniledim tekrar denermisiniz.

      Sil
    2. Blog siteme bunu uyguladım yalnız body kodunu ekleyip şablondan çıktığımda kod eksik görünüyor yani çalışmıyor bu şuanlık

      Sil
    3. kodlarda sorun yok demo sayfasından görebilirsiniz yukardaki kodları incelerseniz sorun olmaz özellikle ajax kodu sitenizde bu kod varsa eklemeyin sitenizde ajax kodu yoksa eklersiniz bu şekilde çalışmıyabilir

      Sil
  3. yok, her türlü oluyorda ışıkları geri açamıyorum bence siz ona yoğunlaşın, temadanmı kaynaklanıyor. Sanırım bana bır ozel kod hazırlamalısınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hım tema kaynaklı olabilir yada javascript kodlarında şöle bi kod var ajax.googleapis.com bu kodun tamamını bi çıkartın öle deneyin çünki eğer bu koda benzer temanızda da bi kod varsa kodlar çakışma yapabiliyor bu şekilde deneyin tekrar olmassa bişiler düşünüces

      Sil
  4. vermiş olduğunuz ''ajax.googleapis.com'' kodunun tamamını çıkarttım, gene olmadı. Olmadığı yetmezmiş gibi arka plan resminide siliyor,) Geri açılmıyor. Benim sizden başka bir istirhamım olacak. Bir tane gadget alanı oluşturmak istiyorum Sağ alta, araştırdım ama çok karışık birşey, Yinede teşekkür ediyorum bu, Işık eklentisi için.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla video neden olmadı bilemiyorum ben size şu adresi veriyim birde ordan inceleyin http://www.bloggerturkey.com/2013/10/blogger-videolar-icin-isklar-ac-kapat.html diğer gadget eklemek içinse şurdaki sayfaya bakın beşki işinize yarar http://www.furkanozden.net/2011/07/blogger-sayfa-gadget-alani-widget.html

      Sil
  5. Isık eklentısını denemedıgım Adres kalmadı, artık ıstemıyorum zaten, sızı yorduk dıyecemde zaten ısınız bu, tesekkur edıyorum.

    YanıtlaSil
  6. bu arada gadget olayını sayenızde cozdum:) ondan'da vazgecmıstım!. Sızın gıbı guncel bır sıte bulmak cok zor, Takıpcınızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için teşekkürler bi nebze yardımcı olabildiysek ne mutlu bize :)

      Sil
  7. Tolga bey, bana movie maker gbi çizelgesi olan, videoyu sürükledğmde sorun yaratmayacak her formatı destekleyecek. en azından "MP4" Formatını destekleyen bir video düzenleme programı önerirmisiniz, çok ihtiyacım var. format dönüştürmek uzun sürüyor, mb'tım büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam Tasia Studio 8, bilgisayar kullanıcıları arasında en popüler video düzenleme programlarından biri.

      Sil
  8. Kesinlikle. Hep onu kullanırım ama, mp4 formatını kabul etmiyor, onun bir record sistemi var, öyle yapacağız ne yapalım :) bence en iyisi Record'la kaydetmek .

    YanıtlaSil
  9. Bunu Denedim Yüz kere olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kodlarda bir sorun yok çalışıyor ordaki ajax kodu temanızda varsa eklemeyin çünki sizin temanızda da varsa kodlar çakışma yapıyor çalışmıyor bu ajax kodunu temanızda yoksa ekliyorsunuz.

      Sil